Chia Zalm

Chia zaad is hip. Helaas, want plots kan ik mijn vertrouwde pot nergens meer vinden als ik er last-minute aan denk. Het is anders wel terecht dat het mini zaadje alom bekend wordt. Het heeft geen smaak of geur. Het zit wel vol Vitamine B17, calcium, omega-3 vetzuren, magnesium en ijzer. Iedereen gooit het ’s ochtends in zijn yoghurt of tussen zijn fruit. Maar ook bij je hoofdgerecht passen de zaadjes perfect.

20140427-220744.jpg

Ik dompel wel eens een kant van mijn zalmfilets er in als ik geen stukjes met het vel aan heb of een diepvriesversie. Laat die kant iets langer bakken zodat ze er niet afvallen. Zo heb je ineens een krokant korstje en een bommetje aan chia voordelen. Yummie!

3 gedachten over “Chia Zalm

Geef een reactie

