Snel en Gezond: Power Ontbijt

Zoals bij velen zijn de kilo’s er sinds mijn pubertijd stilletjes maar zeker bijgekomen. Tot ik op een bepaald punt kwam waar het duidelijk werd dat ik moest kiezen. Een leven vol diëten en jojo’s en een eeuwig gevecht tegen de weegschaal. Of alles omgooien en dagelijks gezonde kost voorzien. Met wat vallen en opstaan is het de laatste keuze geworden.

’s Ochtends blijft een uitdaging. Ik heb nog geen kids en buiten de Flapjes even te lossen heb ik dan eigenlijk verder niets dat me belet om een gezond ontbijt te maken. In het weekend geen probleem. Maar op een weekdag telt elke minuut slaap. Als ik dan de avond voordien niets heb voorbereid dan kom ik meestal met dit receptje op de proppen. Nu ja, als je het een recept kan noemen…

maca pecan honey yoghurt

 

Ingrediënten
– Een potje yoghurt. Ik neem het liefst Griekse
– 1 tl Maca poeder
– 1 tl rauwe honing
– een klein handje pecannoten

Aan de slag
Dit is zowat het eenvoudigste ooit. Je mengt alle ingrediënten samen en klaar! Ideaal voor de vroege ochtend. Snel klaar en je brein moet nog niet echt wakker zijn.

Bovendien is yoghurt goed voor je darmflora. Maca poeder geeft je een energieboost. Rauwe honing zit vol vitaminen. En pecannoten vol eiwitten, mineralen en vitamientjes.

Als dat geen goede start van je werkdag is!

Geef een reactie

